Platforma Donație.ro le-a dat posibilitatea românilor să arate cât de mult de pasă de cei din jurul lor. La doi ani de la lansare, cifrele vorbesc de la sine: peste 2500 de donatori lunari și aproape 530.000 de SMS-uri trimise pentru cauze sociale sau culturale.

În mai puțin de doi ani de la lansarea platformei pe 15 mai 2012, adică pe 7 mai 2014, s-a trimis SMS-ul cu numărul 500.000 – adică 1 milion de euro donați de români celor care au nevoie urgentă de bani. Cauzele de pe platformă variază de la bolnavi care au nevoie de tratament pe care nu și-l permit la dotarea spitalelor, trecând prin toată plaja nevoilor societății.

Platforma a fost creată de Asociația pentru Relații Comunitare, o organizație care vrea ca românii să aibă șansa să fie generoși și altruiști și ONG-urile să fie responsabile și stabile financiar. Împreună cu COSMOTE România, Orange România și Vodafone România și cu sprijinin financiar de Romanian-American Foundation, au creat acest sistem prin care cauzele importante, care au nevoie de sprijinul oamenilor, primesc numere la care se pot face donații, un mod rapid de a strânge bani. Și pentru că toți partenerii acoperă aproape integral costurile de funcționare, costurile pentru organizații sunt foarte mici, sub 1% din suma strânsă. Iar în cazul calamităților naturale sau al persoanelor fizice – când se strâng bani pentru oameni care au nevoie de tratamente, de exemplu – partenerii acoperă integral costurile. Deci fiecare bănuț donat ajunge la cauză.

De-a lungul celor aproape doi ani de funcționare, donație.ro a susținut 55 de campanii umanitare – pentru dotarea și renovarea spitalelor, construirea și susținerea activității hospice-urilor, drepturile și educația copiilor, tratamente salvatoare pentru copii și adulți și alte cauze urgente. Printre cele mai de succes campanii se numără dotarea secțiilor de neonatologie din țară cu incubatoare (campanie Salvați Copiii România), redeschiderea centrului pentru hemofilici de la Buziaș (campanie Fundația Cristian Șerban), înființarea de centre de prim- ajutor în sate izolate (campanie Crucea Roșie), integrarea în învățământul de masă a mai multor copii cu autism (campanie Asociația Învingem Autismul), precum și nenumărate cazuri de copii și adulți care datorită platformei au putut strânge sumele necesare tratamentului medical pentru boli grave (campanii continue Fundația Ringier și Asociația M.A.M.E.).