313.650 de donații prin SMS au schimbat, în 2018, viețile multor adulți și copii. Într-un an, cinci organizații au reușit să strângă suficiente fonduri pentru ca acești oameni să aibă acces la servicii medicale vitale, tratamente urgente și consiliere.

În 12 luni, cinci organizații din țară au primit numere de SMS prin platforma donație.ro ca să strângă fonduri pentru cauze individuale. Fie că vorbim de adulți sau copii, cu boli incurabile sau care aveau nevoie de tratamente costisitoare, SMS-urile au adus noi speranțe pentru vieți mai bune și mai sănătoase.

“Ceea ce ne face să mergem mai departe sunt lacrimile de bucurie ale întregii familii și că datorită sprijinului nostru vor avea o viață normală”, spune echipa organizației “Salvează o inimă”. Din 2012, peste 3,5 milioane de euro a strâns organizația pentru a ajuta persoanele care au nevoie de tratament, o consultație specială sau o operație pe care spitalele din țară nu o pot face deloc sau nu o pot face la timp.

Povestea organizației a început de la Vlad Plăcintă, un tânăr dintr-un sat botoșănean care, în 2012, a lansat o platformă de donat online. Șase ani mai târziu, 62.184 de donatori au oferit o mână de ajutor celor care au avut nevoie, iar prin campania donație.ro, în ultimul an a primit 118.429 de SMS-uri.

Pentru Asociația M.A.M.E.( Maternitate, Advocacy, Medicină, Educație) campaniile de donații prin SMS organizate au ajutat persoanele care au avut nevoie de intervenții medicale și tratamente. 31.580 de donații prin SMS s-au transformat într-un sprijin care a schimbat în bine viețile oamenilor.

“MERGEM ÎNAINTE, NU NE OPRIM, PENTRU CĂ NU EXISTĂ NU SE POATE”

Din 2012, Fundația Ringier ajută familiile copiilor cu boli grave, de la strângerea sumelor de bani necesare operațiilor, până la cheltuielile cu transportul sau cazarea în străinătate. De la lansarea programului “Ajută Copiii”, peste 250 de copii au fost susținuți, iar în 2018 o mare mână de ajutor a venit din partea donatorilor care au trimis, în total, 124.336 de SMS-uri.

“Le-am rezolvat problemele birocratice când a fost necesar, le-am dat soluţii atunci când păreau să nu mai existe sau i-am pus în contact cu cei mai potriviţi medici. Totuşi, salvarea acestor copii se reduce, de cele mai multe ori, la bani, iar copiii din programul nostru au nevoie de sume imense de bani”, povestește echipa fundației.

“Cazurile umanitare ne implică emoțional și nu e ușor să accepți că nu poți rezolva lesne orice impediment, pentru că pui și suflet în munca ta. Dar mergem înainte, nu ne oprim, pentru că nu există nu se poate”, este crezul Fundației Prețuiește Viața, care sprijină cazuri medicale dificile. De la lansarea primei campanii, la finele lui 2017 și până la finalul anului 2018, peste 5.000 de donații prin SMS au fost trimise. “Motto-ul nostru este mereu același și povestea fiecărei campanii pe care o parcurgem îl are drept concluzie: nu există nu se poate. Ne impunem să gândim astfel și să căutăm soluții, chiar dacă ni se întâmplă să ni se spună că acestea nu există”, continuă organizația.

Cu aceeași determinare și forță luptă și Asociația Speranță pentru România, care, în 2018, a strâns 39.044 de donații prin SMS. Printre cei care au primit o mână de ajutor anul trecut se numără Cornea David, un băiat de patru ani, care suferea de cancer la ficat. “Mergem mai departe pentru că oamenii sunt darnici și doresc să ajute, iar noi dorim să le prezentăm cele mai urgente cazuri care au nevoie de ajutor”, adaugă organizația.  

Ce-am învățat:

“Mergem mai departe pentru că sunt multe lucruri ce-am învățat nerezolvate în România în domeniul medical. Oamenii au nevoie de alți oameni pentru a răzbi în situații critice.” (Fundația Ringier)

 

În cifre:

313.650 de donații prin SMS au fost trimise

2.916.945 lei au fost strânși

Organizațiile care au avut campanii de strângere de fonduri cauze individuale:

  • Asociația M.A.M.E
  • Asociația Salvează o Inimă
  • Fundația Prețuiește Viața
  • Fundația Ringier
  • Asociația Speranță pentru România

 

Află mai multe despre impactul donațiilor prin SMS și debit direct în raportul nostru anual.